سفارش تبلیغ
صبا ویژن

متعلقات دکل مهاری

دکل مهاری چیست ؟

یکی از انواع دکل های مخابراتی دکل های مهاری هستند . این نوع دکل ها به دلیل نوع سازه و زمان نصب و راه اندازی و هزینه های اجرا بسیار مورد استفاده قرار می گیرند . امکان نصب این نوع دکل ها تا ارتفاع 150 متر میسر می باشد .

متعلقات دکل مهاری چیست؟

جهت نصب و راه اندازی دکل مهاری نیازمند قطعاتی هستیم که باید به سکشن دکل مهاری اضافه شود ؛ به این قطعات متعلقات دکل مهاری گفته می شود که جنس تمامی آن ها با پوشش گالوانیزه گرم می باشد .

انواع متعلقات دکل مهاری :

دکل های مهاری از اجزای مختلفی همچون پیچ و مهره ها ، بست های فولادی ، سکشن ، بیس پلیت ، کابل های مهار ، سیم مهار ، میله مهار دکل ، گوشواره دکل ، صفحه تک سوراخ و کمربند مهار ، مهارکش و پیچ و مهره مهارکش ، صفحه تعادل و پیچ و مهره صفحه تعادل ، صفحه پشت دیوار دکل ، کرپی ، انکرراد یا میله عصایی ، تاج دکل ، چراغ سولار دکل ، چراغ خطر دکل ، صاعقه گیر دکل ، ملیه برقگیر دکل و غیره تشکیل شده اند . کلیه قطعات تشکیل دهنده دکل های مهاری دارای پوشش گالوانیزه گرم بوده و در برابر شرایط محیطی و فرسایش مقاوم می باشند .

در ادامه به توضیح مختصری در مورد برخی از لوازم دکل مهاری می پردازیم :

کابل های مهاری : پوشش گالوانیزه کابل مهار دکل از نوع گالوانیزه گرم می باشد. کابل های مهار از جنس فولاد بافته شده بوده و با زوایای یکسان نسبت به هم در طرفین دکل به زمین متصل می شوند که وظیفه اصلی آنها حفاظت از دکل در برابر نیروهای جانبی مانند بارهای باد می باشند .

سیم مهار : جنس آن از 7 رشته مفتول فولادی خشک گالوانیزه که به هم تابیده شده اند تشکیل شده و کاربرد آن  اتصال دکل های مهاری به تکیه گاه می باشد .

کرپی یا گردنه u شکل : بعد از رد شدن سیم مهار از حلقه ی مهارکش انتهای آن توسط کرپی یا بست سیم مهار بسته می شود  جنس آن از فولاد در سایز های 6 ، 8 ، 10 و … می باشد .

انکر راد : اتصال سیم مهار به تکیه گاه دکل مهاری به وسیله ی انکر راد یا میله مهار انجام می گیرد که جنس آن از میلگرد 16 فابریک به طول یک متر با پوشش گالوانیزه گرم  بوده و دارای دو نوع زمینی و دیواری می باشد .

انکربولت : جهت نصب صفحه روی بتن یا فونداسیون می باشد.

کلمپس فولادی : کلمپس های فولادی با فرم دادن میلگردها ساخته می شوند و اتصالی سریع و محکم را ایجاد می کنند .

کمربند مهار : نقطه ی اتصال سیم مهار به بدنه دکل می باشد که به صورت یک تسمه فلزی گالوانیزه است که بر روی قسمت های مختلف دکل مهاری نصب می شود .

مهارکش : از مهارکش که به آن پیچ تنظیم دوطرفه نیز گفته می شود برای تنظیم کشش سیم مهار استفاده می کنند . انواع مهارکش نمره 12 دکل و مهارکش نمره 16 دکل

پیچ و مهره مهارکش : از پیچ و مهره مهارکش برای اتصال مهارکش به صفحه تعادل استفاده می شود که جنس پیچ و مهره نمره 50*16 فولادی با پوشش گالوانیزه گرم می باشد.

گوشواره : قطعه ای فلزی است که برای جلوگیری از خمش شدید سیم مهار در حلقه مهارکش و بریدگی آن استفاده می شود .

صفحه تعادل : دارای انواع 3سوراخ ،4سوراخ و 5 سوراخ می باشد که جنس آن در ضخامت های 5 و 6 میلیمتر با پوشش گالوانیزه گرم می باشد . شکل صفحه تعادل به صورت یک صفحه فلزی ذوزنقه شکل است که تعدادی سوراخ در قسمت پهن و یک سوراخ در قسمت باریک آن تعبیه شده است که برای اتصال مهارکش ها به میله مهار استفاده می شود.

بیس پلیت دکل مهاری : یک صفحه فلزی به همراه  3 یا 4 پایه با پوشش گالوانیزه گرم است که بر روی فونداسیون نصب شده و ستون ها بر روی آن قرار می گیرند و کار نصب قسمت های مختلف دکل از روی آن شروع می شود و به عنوان پخش کننده فشار دکل بر روی سطح مقطع کانونی محل نصب دکل شناخته شده است .

تاج دکل مهاری : تاج روی بلندترین نقطه دکل مهاری نصب می شود و روی آن سیستم صاعقه گیر یا روشنایی نصب می کنند .

متعلقات دکل مهاری

===============================================================

مشاوره رایگان نه بعنوان فروشنده ، بلکه بعنوان یک مشاور

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش این مجموعه تماس بگیرید .

 

همراه : 09124332130

تلفن : 65446342-021

وب سایت : www.arsintech.ir

 

ایمیل: info@arsintech.ir