سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه نصب و راه اندازی دکل مهاری

دکل مهاری نوعی از دکل ها هستند که ساختاری بلند و لاغر و عمودی داشته و برای ثبات و پایداری وابستگی شدیدی به کابل های مهاری دارند . این دکل ها دارای قابلیت تحمل وزن خود هستند اما با توجه به اینکه قابلیت تحمل نیروهای برشی را ندارند نیازمند استفاده از کابل های مهار می باشند . کابل های مهار از جنس فولاد بافته شده بوده و با زوایای یکسان نسبت به هم در طرفین دکل به زمین متصل می شوند که وظیفه اصلی آنها حفاظت از دکل در برابر نیروهای جانبی مانند بارهای باد می باشند . این دکل ها در انواع سه پایه و چهار پایه ساخته می شوند .

نصب و راه اندازی انواع دکل های مهاری :

جهت نصب و راه اندازی بسیاری از انواع دکل های مهاری از وسیله ای به نام جین پل ( jin pol ) استفاده می شود . بعد از ساخت فونداسیون دکل و فیکس شدن آن و نصب سکشنها و اجزا دکل توسط تیم نصاب انجام می گیرد و در پایان در دکل های مهاری توسط سیم های مهار از سه جهت با زاویه 120 درجه مهار می شوند.
حداکثر ارتفاع مجاز برای نصب دکل های مهاری از جمله دکل مهاری G35 جهت نصب تجهیزاتی با سطح بادگیر 1 متر مربع و وزن 15 کیلوگرم ، 39 متر می باشد . ولی معمولا از این نوع دکل در ارتفاع کوتاه تر جهت کاربری های مخالف همچون استفاده در ایستگاه های هواشناسی ، نصب دوربین های کنترل محیطی ، ارتباطات رادیویی و غیره استفاده می شود . با توجه به نصب این دکل ها بر روی بام ساختمان ها نیاز به اجرای فونداسیون بتنی نبوده و جهت مهار دکل از سازه اصلی ساختمان استفاده می شود که این خود باعث کاهش هر چه بیشتر دکل های مهاری G35 می شود .

دکل مهاری G35 ارسین تک

تجهیزات نصب دکل مهاری :

برخی از اجزا تشکیل دهنده دکل مهاری ، سکشن دکل ، بیس پلیت ، انکرراد ، مهارکش ، سیم مهار ، کلمپس ، گوشواره ، انواع پیچ و مهره و … می باشد . برای دکل های بالای 12 متر ابتدا پایه دکل باید در محل مناسبی نصب و تراز شده سپس اقدام به نصب دکل نمود .

دکل G35 با میلگرد 8 مناسب جهت نصب تا ارتفاع 15 متر می باشد .

دکل G35 با میلگرد 10 مناسب جهت نصب تا ارتفاع 30 متر می باشد .

دکل مهاری سه وجهی جی 35 در هر 9 متر و بعضا در هر 6 متر از سه جهت توسط سیم مهار با زاویه 120 درجه مهار می شود.